Lørenskog og Storhamar inngår samarbeidsavtale

Publisert: 2 min lesing

Lørenskog Elite og Storhamar Hockey har inngått en ny samarbeidsavtale foran kommende sesong. Målet med avtalen er å styrke spillerutviklingen, skape økt sportslig kvalitet og legge til rette for et tettere samarbeid mellom klubbene.

Gjennom avtalen får spillere - med særlig fokus på yngre talenter - muligheten til å bevege seg mer fleksibelt mellom klubbene. Dette skal bidra til økt utvikling gjennom kamper og trening i ulike miljøer og på ulike nivåer, samtidig som begge klubbene får større bredde og bedre ressursutnyttelse i sine spillergrupper.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Samarbeidet innebærer at spillere opp til 23 år kan bevege seg fritt mellom klubbene innenfor gjeldende regelverk. Dette gir både kontinuitet i utviklingsløpet og større muligheter for å gi spillere riktig sportslig utfordring til riktig tid.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Sportssjef kommenterer

Fra Hamar Avisen forteller Steffen Thoresen

- Vi håper at det kan dryppe litt ekstra på oss fra juniorene fra Hamar, som ikke lenger har mulighet til å spille juniorhockey lenger. Eller at de trenger å komme ned å komme ned et nivå ned. Da kan de kjøre 1 time og ti minutter for å bryne seg på topplag i 1. divisjon.

Begge klubbene ser på avtalen som et viktig steg for å videreutvikle talentarbeidet og styrke konkurransekraften, både på kort og lang sikt.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Avtalen markerer starten på et tettere sportslig samarbeid mellom klubbene, med et felles mål om å utvikle fremtidens hockeyspillere og styrke norsk ishockey i årene som kommer.

Lørenskog Elite